Rabu, 5 Disember 2012

Yeah! Bulan Cinta Datang Lagi


Assalammualaikum.


Dah masuk hari ke-5 dalam bulan Disember baru dapat update (nampak tak ada sedikit kelewatan di situ? Bulan Disember adalah bulan yg paling banyak kenangan manis tersemat dalam ingatan. 



** Bulan mula-mula kenal Incik Asben (first time asben call. Walaupun kenal melalui telefon je tetap jadi memory terindah-Disember 2002)

** Bulan Disember juga kitorang decide nak lebih serius dalam perhubungan. Dari sekadar kawan biasa-biasa selama 2 tahun mengenal hati budi masing-masing dan setelah puas Incik Asben keluarkan ayat-ayat power dia, barulah terbuka hati nak terima sebagai kekasih. Auwww! (10 Disember 2004)

** Bermula dari tarikh itu, bila tiba hari ke-10 tiap-tiap bulan mesti masing-masing wish dan celebrate walaupun melalui perbualan telefon sahaja memandangkan masing-masing duduk berjauhan. Seorang di Barat dan seorang di Selatan sebab masa tu saya tengah study di JB dan Incik Asben tinggal di Subang. Dengan harapan hubungan yg terjalin akan kekal buat selama-selamanya. Syukur Alhamdulillah, Allah perkenankan doa-doa kami. (kini Incik Asben dah jadi teman hidup saya yg sah -.-) 

** Bulan Disember juga bulan dimana kitaorang mengambil keputusan untuk bertunang. Selepas 5 tahun menjalinkan hubungan secara sirius dan menempuh pelbagai cabaran, onak dan liku di dalam perhubungan. Namun, dialam bertunang, lebih bertambah dugaan yg Allah beri. Tapi, doa ini tak pernah putus-putus berharap agar apa yg dirancang tetap menjadi kenyataan. (12 Disember 2009)

** Tapi, kami tak planning untuk berkahwin dalam bulan Disember sebab yakin bulan Disember mesti ramai yg buat wedding. Taknak clash dengan mana-mana wedding sebab nanti mesti majlis tak meriah. Hahaha. (tamak!) Lagi satu, kebiasaannya hujung-hujung tahun (Oktober till Disember) adalah musim tengkujuh. So, kitaorang decide buat wedding dalam bulan Mac. Maka, dah bertambah lagi satu bulan-bulan cinta kitaorang. Haha..


* * *


Zaman bercinta, jarang dapat berjumpa (berdating) dengan Incik Asben macam pasangan-pasangan lain. Boleh dikatakan dalam setahun adalah 3 atau 4 kali sahaja keluar bersama. Dalam setahun okay! Namun perhubungan jarak jauh inilah yg banyak mengajar kami erti kesabaran, kejujuran dan kesetiaan. Tak pernah sekalipun perhubungan goyah dengan kehadiran orang ke-3. Syukur Alhamdulillah sebab Allah tetapkan hati masing-masing dari godaan syaitan dan hawa nafsu.

Jangan kata hubungan mana yg tak pernah dilanda badai. Malah hampir-hampir goyah pun pernah. Tapi benarlah kata orang, jika dia yg Allah tuliskan untuk menjadi pasangan hidup kita dikala suatu hari nanti, bergaduh, berpisah, berjumpa dengan insan lain macam mana sekalipun dia tetap akan jadi pasangan kita juga. (Kun Faya Kun...)


Tak sengaja tercelebrate di Tutti Frutti pula hari tu. Hehehe -.-


~sekian~


p/s : Terima kasih suami kerana menyediakan syurga yg cukup indah ini tika bersamamu. Awaklah sahabat, awaklah pelindung dan awaklah teman sejati saya. Semoga Allah tetapkan hati, iman dan kasih sayang kita untuk kita berdua selama-lamanyanya. Semoga kasih sayang yg kita bina tetap utuh sehingga ke akhir hayat Amin Ya Rabbal Alamin...



Thanks For Reading
(susah-susah aje -.-)


4 ulasan:

  1. wahhh gittew ingt lagi bulan berapa sume hehehehe....dan tutti frutti nampak sedap !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh, mestilah igt...tarikh 1st, second, thirth date pun ingat lg...huhu...
      Tutti Frutti mmg sedap n KOPAK...hahaha....

      Padam