Selasa, 31 Januari 2012

Lamanya tak berdating. Bila ada peluang saya lebih menghargai. Rasa seperti di alam percintaan pula...


Assalammualaikum.


Tajuk entry dah macam rangkap lagu. Kalau tak panjang tak sah kan? Lebih teruk lagi buat tajuk sampai TIGA ayat sekali gus (versi tamak haloba kau) Hahaha...
Tajuk panjang berjela tapi ayat lebih pendek. Over pula tajuk dari isi kandungan. Macam lebih sudu dari kuah? Motip???
Hari ni nak melayan perasaan tajuk entry yang panjang nih! Mari...


Semalam (29 Jan 2012) plan dgn Husband nak pergi beli barang dapur di Tesco Extra Puchong. Mula-mula nak gerak lepas asar konon-kononnya. Tertidur punya pasal sampai jadi hampir-hampir maghrib. Sampai pun dah dekat pukul 7ptg.

Dari jalan raya lagi dah nampak booth-booth kat luar Tesco tu punyalah banyak. Macam ada karnival jual-jualan ape ntah. Maka, En. Husband mengofferkan diri untuk pergi melawat booth-booth tu sebelum membeli barang di Tesco.

Bagai bulan jatuh ke riba maka saya hampir-hampir *PENGSAN!*
Sebelum pengsan, mari kita cari parking laju-laju dulu dan terus berlari-lari anak (tipu) ke both tersebut sambil berpimpingan tangan.
(Asben terpaksa pimpin tangan saya agar saya sedarkan diri tidak diibarat seperti anak-anak kecil yang histeria bila tgk mainan..hihi..)


Sampai......


dok usha-usha ape yg patut....


jalan-jalan sampai ke hujung dan patah balik.....


jalan lagi....


dan lagi....


dan terus lagi....


Dah nampak target, cuma sasaran tu macam tak tepat je nak lontarkan (ecehceh). Takut husband tak setuju pula. Tapi kena bagi tau jugak ni. Kalau tak menyesal tak sudah nanti. Nak cakap, tapi rasa tak terluah. Rasa tak sampai hati dan takut. Nak cakap ke tak? Cakap ke tak eh?

Tapi sebelum tu Husband ada kata... "Yang, kalau nak ape-ape pilihlah. Abang belanja. Nak jam ke...nak speck ke@ape-ape pilihlah". Saya geleng kepala je. Tiap kali Husband tanya saya geleng jer. Dalam hati mesti Husband aku puji baiknyelah isteri dia. Bukan jenis meminta-minta. Bukan jenis nak kopakkan duit suami. Dan bukan jenis rambang mata atau pemboros. Hahahaha...gelak sorang-sorang dah ni. Tapi nawaitu dalam hati tak terlafaz lagi ni.



Tiba-tiba...



Saya pun bersuara..."Bang, tadi Sayang nampak cardigan kat kedai depan tadi. Cam minatlah..." (nada takut-takut kut).
Husband pun terus jawab..."Oh, ye ke? Kat mana? Ok, jom kita pergi..."


*PENGSAN LAGI!!!


Ibarat bulan jatuh ke riba. Besar tapak tangan KLCC saya tadahkan.
**apesal plak aku nak tadahkan KLCC? Tak ada motip dah ni.


Tak payah cakap panjang dah terus melangkah penuh bangga ke booth yang dimaksudkan. Yeah, saya dah nampak. Tangan saya dah mula pegang-pegang dah. Konpius nak pilih colour yang mana 1. Rambang mata lagi. TRAUMA!


Saya mula try satu persatu satu. Kalau boleh semua warna nak cuba. Kelabu, pink, putih, hijau, coklat...Lastly Husband kata..."Yang ambiklah 2 helai. Pilih je mana-mana..."
Senyum kambing sampai ke telinga saya ^_^


Pilih punya pilih saya ambil warna kelabu dan pink. Pink mana boleh tinggal. warna favourite sejak dalam perut ibu lagi (tipu, dalam perut warna hitam je kut yg aku nampak)
Sehelai RM29. Beli 2 helai dapat RM50. Pandai Husband saya. Dia baik kan belanja cardigan sampai 2 helai? Dia memang memahami perasaan saya kan? Dia sungguh baik hati dan suami penyayang serta mithali kan? Oh, nak puji apa lagi erk? Saya memang ikhlas ni. Betul-betul jujur dan luhur memuji dia...hihi ^_^

TERIMA KASIH ABANG. "Sayang sangat sama kamo" Lepas bayar dan dapat terus masuk Tesco untuk membeli barang-barang keperluan dapur kami. Kopak memang kopak. Tapi untuk isteri tersayang sanggup walaupun tak dapat beli baju sendiri. Lagi pun siapa lagi yang nak kopakkan duit suami kalau tak isteri sendiri. Takkan isteri jiran depan rumah kau pulak!
Hahaha...


Lot,s of LOVE


Cermin tu pantang nampak saya dan saya lebih berpantang-pantang lagi bila nampak cermin


Dengan candle pun jadi berposing. Siyes nak bg tau candle tu mmg wangi.

♥ ♥ ♥

Membeli barang dapur adalah kewajipan setiap bulan. Terima kasih suami ♥

Makan time! And this is for you

Dan ini pula fav saya. Fav lah sangat sebab pedas nak $#@&*!. Hehehe

Bye!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan