Rabu, 22 Februari 2012

Pasaraya Paling Sibuk Dan Ice Blanded

Assalammualaikum...

Ini adalah pasaraya 24jam. Ye.....boleh beli belah 24jam dan pasaraya paling sibuk pernah saya jumpa.

*
*
*
*
*
*

PASARAYA BORONG NSK

Yang saya tahu Pasaraya NSK ni ada banyak cawangan antaranya Kuchai Lama, Wangsa Maju, Balakong, Selayang Baru dan Klang. Yang lain-lain saya tak pasti. Tapi Tolong Ingatkan Daku okeh (bunyi macam lagu Ana Rafali tue). Dem!

Mari kita lihat ini


Kalau uols nampak logo kat atas ni, ha...dah betullah tu. Silalah bershopping. Ops! membeli sayur dan ikan secara obsess..hehe...
Kenapa obsess? Sebab di dalam ni semuanya obsess membeli belah. Macam ada grand sale yaw! First time saya tengok pasaraya yang terlalu crowded dan busy gile cam ni.

(pic : kredit to google)

Barang-barang basah dan kering di sini kebanyakkannya murah-murah lagi-lagi kalau beli secara borong. Dah nama pun pasaraya borong. Mungkin sebab tu orang ramai berminat berbelanja di sini kot. Lagi pun pasaraya ni di buka 24jam.  Nak duduk sini tak nak balik-balik pun tak apew. Kiki...
(Ecehceh...jakun plak hakku sebab baru tau. Malu kat pasaraya ni yang dah bertahun-tahun di buka ^_^ )

(pic : kredit to Google)

Aksi sepontan makcik sebagai model dalam gambar ni macam Keelaaass kau Jah!
Korg boleh pergi sendiri, lihat dan buat perbandingan harga sendiri okeh macam makcik yang tengah tengok-tengok ikan tu.


Ini picture dari kamera saya. Sama tak keramaian manusia dihujung tu dari picture google di atas dengan picture ni. Memang crowded saya cakap sama awak (bahasa sopan santun sgt!) Hahaha


Sebelum balik mari basahkan tekak dulu. Makan cheese cake yang dibelanja oleh Angah.


Apakah itu? Minuman kegilaan saya. Ice blended atau Ice blog. Sebenarnya suka gigit-gigit topping bubble tu secara rambang. Memang gila saya kalau dapat bubble tu. Kunyah-kunyah die sampai lenguh-lenguh rahang.

Tapi tempat yang saya beli ni bukan brand Each A Cup yang popular tu. Tempat ni sumpah tak sedap langsung. Kalau uols nak minum ice blended ni better try di Each A cup. Ha, yang ni memang sedap. Jangan cuba jenama lain yang kita tak pasti tau. Nanti menyesal je beli.

Yang ni tau. Boleh dapatkan di pasaraya Giant, Tesco, Jusco dan lain-lain. Atau uols boleh klik 

Let me introduce sikit pasal Each a cup ni. **Tetiba lak.


(pic : kredit to google)

Produk ini berasal dari Taiwan sejak tahun 1999 dan sekarang telah berkembang di Malaysia, Singapura, dan Indonesia. Menggunakan hotel grade concentrated juice, tidak ada serbuk atau sirap. Kopi berkualiti tinggi yang diimport dari south America. Coklat pula dari Perancis. Teh menggunakan finest tea sprout yang kaya dengan vitamin C dan antioxidant. Kiranya dorang menghasilkan bubble tea yang berkhasiat lah.

Terdapat 34 perisa dengan 4 jenis topping termasuk aloe vera jelly, black pearl, mix jelly dan green apple jelly. Mereka juga menyediakan 11 series atau combo termasuklah...

(pic : kredit to google)

Favourite saya Oreo Choc Series Topping Pearl dan Blueberry Shake Topping Pearl. Memang menggila sebab beleh gigit-gigit pearl sambil buat muka chumel. Uols kena try tau. Jangan tak try.


Bye bye!

1 ulasan:

  1. hiiik sy tau tmpt tu...siyes mmg bz gle lah..hiiik....tpi belek2 gmbr k.hanis ad lak gmba chomel sy..hiik(pasan kn...)

    BalasPadam